tisdag, november 14, 2006

Floskler: Personlighetsklyvning?


Ibland är telefonförsäljare ganska underhållande.
När jag bodde i min gamla lägenhet så hade jag Com Hem som internet och telefonileverantör. Jag flyttade till mina nya lägenhet mitt i sommaren när UPC och Com Hem som bäst höll på att slå ihop sig till att bara bli Com Hem. Då höll jag på att hamna i röran med att förstå få betala för tidig uppsägning till Com Hem och ny anslutning till.. hhmm.. UPC som är Com Hem. Det löste sig så fint då tack vare Com Hems trevliga norrlandstanter på kundtjänst som fixade allt. Till saken hör att jag behöll mitt abonnemang på telefonen – UPC hade ingen telefoni då, och jag ville behålla numret i fall att. Så hittills har jag haft internet via UPC som nu blir Com Hem och ett vilande telefonabonnemang hos Com Hem som nu också är.. hmm.. UPC. Och som nu då har telefoni som jag ska koppla upp när jag får tid.

Försäljare: Hej jag ringer från Com Hem för jag ser att du är telefonikund. Jag undrar om du vill prova vårt internet också?
Jag: Jag har redan internet med UPC. Jag har bara telefonin med Com Hem.
Försäljare: Ja men du kan prova vårt gratis i 3 månader.
Jag: Varför skulle jag ha ert? Jag bor i ett UPC hus, vad är skillnaden?
Försäljare: Ja du får koppla in dig i vårt jack.
Jag: Jag bor i ett UPC hus. Det är Com Hem. Ska du komma hit och byta logga på jacket?
Försäljare: ÖÖh… Men du får koppla in dig i vårt jack.
Jag: Men det är ju ditt jag är kopplad till. Tack!
Försäljare: *Klick*

Inte ens de själva verkar veta vilka de är.

1 kommentar:

mitt fyrverkeri sa...

Varför är jag inte förvånad? IQ över 80 verkar bannlyst på kundtjänstmedarbetare..